Europejskie centra serwisowe chińskim firm – gwarancja i naprawy
Wybór zakupu produktów elektronicznych przez internet staje się coraz bardziej powszechny. Jednak co zrobić, gdy zakupiony sprzęt ulegnie uszkodzeniu?
Tradycyjnie, konieczne byłoby odesłanie go do producenta, który często znajduje się w odległym kraju, jak np. w Chinach. Wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami oraz długim czasem oczekiwania na naprawę lub wymianę.
Warto zatem zwrócić uwagę na chińskie firmy, które mają umowy z serwisami w Europie. Dzięki temu, jeśli zdarzy się, że zakupiony sprzęt wymaga naprawy, nie trzeba już wysyłać go na drugi koniec świata.
Dodatkowym atutem jest fakt, że w Unii Europejskiej obowiązuje standardowa dwuletnia gwarancja na zakupione produkty. Oznacza to, że nawet jeśli producent oferuje krótszą gwarancję, kupujący w UE mają prawo do dwuletniego okresu ochrony. To istotna informacja, którą warto mieć na uwadze, zwłaszcza decydując się na zakup droższego sprzętu elektronicznego.
Poniżej kilka chińskich firm, które mają podpisane umowy z centrum serwisowym w Europie
- Geekbuying.pl – większość produktów wysyłanych z europejskich magazynów, z lokalną obsługą klienta, serwisem gwarancyjnym. Reklamacje i zwroty również realizowane są w Polsce.
- Xiaomi – wiele punktów serwisowych w Europie a także w Polsce (tutaj lista autoryzowanych punktów serwisowych Xiaomi)
- Meizu – tutaj lista autoryzowanych punktów w EU
- ILIFE / ZACO – centrum serwisowe w Polsce obsługiwane przez firmę Polor Sp. z o.o.