Samochód elektryczny Xiaomi SU7 – Lepszy od Tesla i Porsche?
Początki marki Xiaomi sięgają 2010 roku, kiedy to została założona przez Lei Jun’a i grupę inżynierów. Jej pierwszym produktem była nakładka na Androida zwana MIUI.
Po sukcesie w branży smartfonów, Xiaomi rozszerzyło swoją ofertę o różnorodne produkty technologiczne, takie jak odkurzacze, smartwatche, telewizory i wiele innych.
Zawsze skupiają się na innowacyjności, jakości i przystępności cenowej, dzięki czemu szybko zdobyli popularność zarówno w Chinach, jak i na rynkach globalnych.
Xiaomi W Świecie Motoryzacji
Po sukcesie w branży technologicznej, postanowili rozszerzyć swoją działalność na nowe pole, w którym to elektryczne samochody zdobywają coraz większą popularność.
Xiaomi zapowiedziało swój debiut w produkcji samochodów elektrycznych. Model SU7 będący ich pierwszym pojazdem ma zadebiutować na rynku chińskim w pierwszym kwartale 2024 roku.
Samochód Xiaomi ma za zadanie konkurować z renomowanymi markami, takimi jak BYD, Tesla i Porsche. Firma zobowiązała się zainwestować aż 10 miliardów dolarów w ciągu dziesięciu lat w dziedzinie motoryzacji.
Decyzja o wejściu na rynek samochodów elektrycznych pokazuje, że Xiaomi dąży do stania się wszechstronnym liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, również w motoryzacji.
Xiaomi SU7 – Podstawowy sedan klasy C
Auto zostało zbudowane na autorskiej platformie Modena, która pozwoliła na wygospodarowanie aż 3-metrowego rozstawu osi.
Xiaomi jest nieznacznie większe od Porsche Taycana i Tesla S, ma bowiem 4997 mm długości, 1960 mm szerokości i 1450 mm wysokości. Będzie dostępny z dwoma rodzajami felg – o średnicy 19 i 20 cali.
Auto charakteryzuje się atrakcyjnym i futurystycznym wyglądem. Elegancką, aerodynamiczną sylwetkę ze wzorem w kształcie jaskółczego ogona uzupełniają tylne światła rozciągające się przez cały tył pojazdu.
Tylną klapę zdobi logo „Xiaomi ” zapisane w alfabecie łacińskim. Natomiast przednią maskę upiększa tradycyjne logo „MI ”, wierne tożsamości tej marki.
Wg danych z CMIIT model SU7 ma być zasilany akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym o pojemności 73,6 kWh, który zapewni zasięg 668 km.
Model SU7 posiada napęd na tylne koła z opracowanym przez Xiaomi silnikiem V6 o maksymalnej mocy 220 kW (299 KM) i momencie obrotowym czterysta niutonometra. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 5,28 sekundy.
Xiaomi SU7 Max – Większy zasięg i moc
Xiaomi SU7 to rozszerzona wersja, która ma być wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 101 kWh, zapewniający zasięg 668 km.
Dwa silniki z napędem na 4 koła pozwalają osiągnąć maksymalną prędkość 265 km/h (moc do 673 KM).
Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 2,78 sekundy. Samochód może również przyspieszyć od 0 do 200 km/h w 10,67 sekundy.
Inteligentne algorytmy oraz sensory
Samochody elektryczne Xiaomi wykorzystują zaawansowane systemy, takie jak inteligentne algorytmy oraz sensory, aby umożliwić precyzyjne wykrywanie przeszkód na drodze.
Dzięki wykorzystaniu różnorodnych sensorów, kamer, radarów i technologii LiDAR, samochody Xiaomi są w stanie rozpoznawać pieszych, inne pojazdy, znaki drogowe oraz różnego rodzaju przeszkody na trasie jazdy.
Inteligentne algorytmy analizują dane z tych sensorów, umożliwiając pojazdom odpowiednie dostosowanie prędkości, manewry oraz podejmowanie działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa podróży.
Xiaomi HyperOS – Następca MIUI dla ekosystemu marki
HyperOS został stworzony jako następca MIUI, oferując jeszcze bardziej zaawansowane funkcje i integrację między urządzeniami w ekosystemie Xiaomi.
Ma zapewnić użytkownikom bardziej spersonalizowane, płynne i efektywne doświadczenia podczas korzystania z różnych urządzeń marki.
Jego celem jest nie tylko ulepszenie interfejsu użytkownika, ale także stworzenie kompleksowej platformy, która umożliwia inteligentne zarządzanie i kontrolę urządzeń AIoT, smartfonów oraz innych produktów Xiaomi.
Zastąpienie MIUI nowym Xiaomi HyperOS oznacza krok naprzód w rozwoju ekosystemu marki, który ma dostarczyć bardziej zaawansowane rozwiązania i spójne doświadczenia użytkownika na wielu płaszczyznach technologicznych.