Za zakupy z Chin lepiej płacić przez Paypal – Przykład sporu
Większość większych i znaczących sklepów z Chin (Gearbest, Banggood, TomTop) wspiera metodę płatności przez PayPal.
Jeśli otrzymasz przedmiot uszkodzony podczas wysyłki z Chin, znacząco różniący się od opisu sprzedającego lub w ogóle nie zostanie on dostarczony, Paypal pomoże uzyskać zwrot pieniędzy. Dodatkowo przy takim sposobie płatności zyskujesz dodatkowe 180 dni ochrony kupującego.
Przed założeniem sporu na Paypal warto na początku napisać do sklepu, w którym dokonało się zakupu i wyjaśnić całą sytuację.
W moim przypadku założyłem spór w sklepie Gearbest, ponieważ zakupiony Power Bank nie został dostarczony od kwietnia 2018 roku. Na początku napisałem do supportu Gearbest. Zaoferowali zwrot połowy kosztów lub kupon o wartości połowy kosztów Power Banka (kosztował 12.59$)
Po otrzymaniu poniższej wiadomości od supportu Gearbest zdecydowałem na założenie sporu na PayPal (poniżej znajdziesz odpowiedź sklepu po założeniu sporu na Paypal – czas reakcji poniżej 24h)
Jak otworzyć spór na Paypal?
Zaloguj się na konto Paypal i znajdź transakcję, dla której chcesz otworzyć spór a następnie kliknij Zgłoś problem
Wybierz typ problemu np. Nie doręczono mi zakupionego przedmiotu
Skontaktuj się ze sprzedającym – w polu dodatkowych informacji możesz napisać to samo co pisałeś wcześniej na support
Czekasz na odpowiedź od sprzedawcy. Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi lub będzie dla ciebie niesatysfakcjonująca możesz przekształcić spór w roszczenie w systemie PayPal (na samym dole w wiadomościach ze sprzedającym).